14 November 2011

Anago Sang Belut


Hari ni gua nampak ada beberapa orang kat Twitter dan Facebook pakai gambar macam kat atas ni. Masa mula-mula gua nampak gambar ni gua ingatkan benda lucah apa. Rupanya gambar belut. Diorang cakap nama belut ni Anago. Bila dah tengok ramai yang guna avatar gambar Anago Sang Belut ni, gua rasa nak buat jugak. Gua memang cepat terpengaruh.

Petikan daripada Wikipedia:
Anago (穴子, or アナゴ?) is the Japanese word for salt-water eels, normally referred to Ma-anago (Conger myriaster). Ma-anago are used for a seafood dish in Japan. They are often simmered (sushi) or deep-fried (tempura), compared to unagi (freshwater eels) which are usually barbecued with a sauce (kabayaki). Anago is also slightly less rich and oily than unagi. Anago has a very soft texture and sweet taste.

Sape2 nak buat avatar gambar belut Anago bolehlah ke laman web: http://anago.crap.jp
 

Blogger sepenuh masa berasal dari Kelantan. Bekerja sendiri. Sudah berumahtangga. Menulis di blog sejak tahun 2008.

Sila komen menggunakan bahasa yang molek.
Tolong jangan buat spam kat sini. Terima kasih.
EmoticonEmoticon