Betul-betul Masalah

Semua orang pernah ada masalah, betul tak? Gua pon kadang2 ada masalah juga. Tapi korang tahu tak masalah yang kita panggil 'masalah' tu sebenarnya bukanlah satu masalah? Ianya adalah satu UJIAN daripada Allah SWT.

Setiap ujian ada jalan penyelesaian. Macam ujian soalan2 peperiksaan. Tak kiralah soalan periksa PMR ke, SPM ke atau sebagainya, ia tetap ada jalan dan cara untuk dapatkan jawapan. Kalau susah sangat pun masih boleh jenguk tiru jawapan member kat sebelah.

Masalah yang betul2 masalah kalau korang nak tau adalah ketika kita dalam kubur nanti. Kita akan berdepan dengan soalan2 daripada malaikat yang telah ditugaskan untuk menyoal kita. Pada masa tu, kalau amal ibadat kita tak cukup, memang takkan boleh jawab soalan malaikat tu walaupun 1 soalan. Nak tiru jawapan member pon dah tak boleh.

So, korang boleh nampak tak apa maksud MASALAH tu? Kalau taknak ditimpa masalah, berdoa dan mohonlah dengan Allah SWT yang Maha Berkuasa. Banyakkan amal ibadat sebagai bekalan dan panduan bagi kita untuk berdepan dengan 'masalah' tu. Hanya korang sendiri je yang boleh selesaikan masalah tu. Takde pertolongan dari sape2 dah..


0 Komentar untuk "Betul-betul Masalah"

Sila komen menggunakan bahasa yang molek.
Tolong jangan buat spam kat sini ye. Terima kasih.

 
Copyright © 2014 Cetusan Suara - All Rights Reserved
Template By Catatan Info