30 July 2012

Kena Rompak di Mid Valley

Tadi gua pegi lepak kat Mid Valley. Masa nak balik lalu jalan nak ke KTM Mid Valley gua kena tahan dengan 3 orang chinese. Diorang block jalan gua. So, gua tak boleh nak teruskan perjalanan ke KTM.

Tiba2 sorang daripada chinese tu datang dekat ke arah gua dan keluarkan sekeping kertas. Dia pun suruh gua tulis nama kat atas kertas tu untuk tunjukkan support atas projek hapekenamadia gua pon dah tak ingat. Gua pun tulis jela. Gua bab support orang takde hal. Tapii.......

Rupanya kat ruangan akhir kertas tu ada bahagian untuk bayaran! Haram jadah. Gua dah terkena kata gua dalam hati. Diorang paksa2 gua beli produk yang diorang jual. Sebatang pen harga RM30 dan 2 teddy bear kecik berharga RM60. Mahal nak mampos!

Oleh sebab gua tak dapat lepaskan diri dari tahanan diorang, lesap RM30 dari wallet gua. Bangkai punya orang!

Sape2 yang lalu di jalan nak ke pintu masuk KTM Mid Valley, sila hati2. Kalau korang kena block dengan barua2 tu, tendang je cipap @ kote diorang. Kalau korang dah termasuk perangkap diorang memang susah nak lepas selagi korang tak hulur duit yang diorang nak tu.

Macam2 cara orang sekarang buat semata-mata nak pau duit orang. Gua dah terkena. Korang jangan jadi macam gua. Bebal sangat.

Blogger sepenuh masa berasal dari Kelantan. Bekerja sendiri. Sudah berumahtangga. Menulis di blog sejak tahun 2008.

Sila komen menggunakan bahasa yang molek.
Tolong jangan buat spam kat sini. Terima kasih.
EmoticonEmoticon