Resipi — Chewy Gooey Prune Peanut Butter

Malam ini abang nak kongsikan dengan kau orang resipi power untuk orang suka eksesais (bersenam). Kalorinya kau kira sendiri. Kahkahkah.

Tak payah ada oven. Senang banget dong.

Resipi ini namanya Chewy Gooey Prune Peanut Butter.

Bahan-bahannya ialah:

  • 2 cawan peanut butter
  • 2 cawan corn flakes
  • 1/4 cawan badam cincang
  • 1/2 cawan prune
  • 250gm dark choc

Cara-caranya kau tengok gambar.

Resipi Chewy Gooey Prune Peanut Butter

Cairkan peanut butter dengan teknik bain marie – air panas kat bawah, alik atas mangkuk. Guna meja anak kau, baru rasa harmoni.

Resipi Chewy Gooey Prune Peanut Butter

Cairkan macam ini.

Resipi Chewy Gooey Prune Peanut Butter

Masukkan corn flakes.

Resipi Chewy Gooey Prune Peanut Butter

Kacau rata macam ini.

Resipi Chewy Gooey Prune Peanut Butter

Masukkan badam. Kacau rata juga. Ha, bakar dulu badam tu.

Resipi Chewy Gooey Prune Peanut Butter

Tuang dalam bekas, kau tekan-tekan sikit guna sudu. Sudu, bukan garpu.

Resipi Chewy Gooey Prune Peanut Butter

Lepas tu susun buah prune sambil pegang tangan isteri kau. Wah romentik.

Resipi Chewy Gooey Prune Peanut Butter

Cairkan dark choc guna microwave. Tuang terus. Kalau tak ada microwave, kau letak bawah peti ais. Hahaha.

Resipi Chewy Gooey Prune Peanut Butter

Sejukkan sejam dalam peti ais. Siap! Sedap woih!

Resipi Chewy Gooey Prune Peanut Butter

Haha nampak sangat belum sejuk dah potong. Kahkahkah. Cubalah.

Oh ya. Makan satu portion sahaja sehari. Ramai benar salah faham. Kan sudah diberitahu makanan ini sesuai untuk orang sedang bersenam.

Copy & Paste dari : The Vocket

0 Komentar untuk "Resipi — Chewy Gooey Prune Peanut Butter"

Sila komen menggunakan bahasa yang molek.
Tolong jangan buat spam kat sini ye. Terima kasih.

 
Copyright © 2014 Cetusan Suara - All Rights Reserved
Template By Catatan Info