05 November 2014

Gejala Buli Dulu dan Sekarang

Gejala buli ni dari dulu lagi dah wujud. Tapi sekarang ni kes buli semakin menjadi-jadi. Paling teruk ada kes buli sampai patah-patah anggota tangan, kaki, muka lebam-lebam dan macam-macam lagi.

Buli zaman sekarang ni dah tak macam dulu. Kalau dulu, kena buli suruh basuh kain baju, kira penyapu lidi, paling teruk pun kena pukul biasa-biasa je. Tak macam sekarang. Budak-budak dah semakin berani membuli dengan cara belasah dan pukul sampai mangsa buli cedera parah.


Sekarang ni dah banyak kes buli yang dah jadi kes polis sebab cara membuli budak-budak sekarang ni dah semakin melampau. Kes buli terbaru yang tengah viral di Facebook sekarang ni yang budak pakai singlet hitam.

Geram je aku tengok budak tu. Belasah ramai-ramai boleh la weii..


Menurut artikel di Asamboi.my, pengguna media sosial meminta pihak polis menyiasat video yang memaparkan sekumpulan pelajar asrama lelaki dipukul oleh pelajar lain yang tersebar di media sosial. Mereka menuntut tindakan tegas diambil ke atas pelaku, khususnya terhadap seorang pelajar yang memakai singlet hitam di dalam video itu.

Memang patut diambil tindakan tegas pada si pembuli tu. Takde perikemanusiaan langsung. Seronok sangat ke belasah orang? Cuba dia sendiri kena belasah ramai-ramai macam tu baru tahu rasa macam mana.

Blogger sepenuh masa berasal dari Kelantan. Bekerja sendiri. Sudah berumahtangga. Menulis di blog sejak tahun 2008.

1 comment(s) so far

Sila komen menggunakan bahasa yang molek.
Tolong jangan buat spam kat sini. Terima kasih.
EmoticonEmoticon